[vissza]

ÁSZF dömping a Vodafone cégnél

Távközlési bírságok

 


Olvasóink véleménye

Július végén a mobilszolgáltatók tarifaemelésének kapcsán egy kérdőív kitöltésére kértük meg olvasóinkat.

A beérkező válaszokat szeptember 28-án összesítettük.

Nem reprezentatív felmérésünk grafikonokban látható százalékos összesítéséhez csak a megfelelően kitöltött kérdőíveket használtuk fel, a szolgáltatókra beérkezett elektronikus panaszleveleket nem.


Köszönjük válaszaikat, tanulságos eredményt hoztak!

 

Milyen módon tájékoztatták az emelésről?


Mennyi idővel előtte tájékoztatták?


Milyen más lehetőséget kapott?


Lehetősége van a felmondásra?

Emelhet egyoldalúan a szolgáltató?

 

A beérkezett válaszok aránya magáért beszél, egy észrevételt tennénk.

A három szolgáltató közül a a teljes ügyfélszám, azaz a hívásfogadásra alkalmas kártyák alapján számolva a legkisebb piaci részesedéssel bíró* Vodafone Zrt.-re érkezett kérdéseinkre a legtöbb válasz, több mint a másik kettő szolgáltatóra együtt. Ez nem lehet véletlen. Tapasztalataink is azt mutatják, a hazánkban legkésőbb induló szolgáltató nem tanúsított túlzott önfegyelmet nyári sarcolási hevében.

Míg a Vodafone Zrt., a tarifaemelések összegében élen járt, a válaszokból jól látható, ügyfelei erről való értesítésében nem jeleskedett. Viszont látható, ha sikerült ügyfelei tudomására hozni áremelési döntését, a másik kettő szolgáltatóhoz képest jóval később tette ezt meg.


*Augusztus végén a T-Mobile itthoni részesedése 45,88 százalékra, a Telenoré 31,39 százalékra nőtt, míg a Vodafone részesedése 22,73%-ra csökkent. (Forrás: NMHH)
 

 

Kezdőlap   Fogyasztóvédelem   Hírek   Levelek   Üzenetek   Tesztek   Oldalajánló   Könyvajánló  Kapcsolat   A lap tetejére