|
|
|
Önvezetés helyett önpusztítás
A cég félrevezető képet fest a Tesla vezetéstámogató rendszereiről, önállóbbnak és kompetensebbnek állítva be azokat a valódi képességeiknél. Ez különösen igaz a Full Self-Driving vagy az Autopilot elnevezésekre, amelyek azt sugallják, hogy az autók emberi felügyelet nélkül működhetnek. A valóságban azonban a volán mögött ülő sofőröknek arra kell készülniük, hogy bármelyik pillanatban átvehessék az irányítást, ha baj történne.
Ilyen elnevezéssel azonban nem meglepő, ha
a vezetők kevésbé veszik komolyan a figyelmeztetéseket, mint ahogy abban is a Tesla járt az élen, hogy a középkonzol megszokott vezérlését hatalmas érintőképernyőkkel váltsa ki. Ma már nem kérdés, hogy ezek vezetés közbeni használata nehezebb és több figyelmet igényel, nem beszélve arról, hogy akár videojátékokat is futtathatnak. Nem csoda, hogy a Model Y és a Model S a Tesla fejlett vezetéstámogató technológiája ellenére is ott van a legveszélyesebb típusok listáján.
|