Vissza

 


A fizetett, promóciós tartalmak reklámjellegének kötelező feltüntetése

A Gazdasági Versenyhivatal tapasztalatai szerint egyre gyakrabban találkozhatnak a fogyasztók a digitális térben olyan tartalmakkal, amelyekben összetett pénzügyi termékekre/szolgáltatásokra, vagy a kriptovalutákra vonatkozó reklám, promóció hangzik el esetlegesen pénzügyi, befektetési tanácsokkal összekapcsolva.

A pénzügyi termékeket és szolgáltatásokat reklámozó influenszerek, vagyis finfluenszerek hirdetéseire is érvényes az a szabály, hogyha az általuk készített tartalmakért ellenszolgáltatásban részesülnek, akkor azt egyértelműen jelezniük kell. Ebben az esetben ugyanis ajánlásaik nem tekinthetőek teljesen objektívnek és függetlennek, mivel azok mögött egyértelmű üzleti érdek áll.

A GVH ezúton felhívja a finfluenszerek, illetve az érintett ügynökségek és a hirdetők figyelmét is a jogkövető magatartás fontosságára, többek között a fizetett, promóciós tartalmak reklámjellegének feltüntetésére.
Főszabály szerint a tartalmak közzétevőinek többek között jól észlelhetően, hangsúlyosan, szembetűnően, egyszerűen, egyértelműen és közérthetően szükséges feltüntetniük, hogy a közzétett tartalomért ellenszolgáltatásban részesültek. Ezt megtehetik a platform által felajánlott címkézési lehetőséggel vagy (címkézés helyett) a szöveges leírásban, a szöveg elején feltüntetett magyar nyelvű utalással. Fontos, hogy ezeket a szabályokat kell alkalmazni abban az esetben is, ha a véleményvezér az egyes megjelenésekben saját vállalkozását, saját termékeit vagy szolgáltatásait népszerűsíti.

 
Kezdőlap   Fogyasztóvédelem   Hírek   Levelek   Üzenetek   Tesztek   Oldalajánló   Könyvajánló   Kapcsolat   A lap tetejére