|
|
|
Panaszommal hova fordulhatok?
Kormányhivatalok
Békéltető testület
Pénzügyi Békéltető Testület
A Magyar Nemzeti Bank által működtetett, bíróságon kívüli, alternatív vitarendezési fórum, amely lehetőséget nyújt a fogyasztók és az MNB által felügyelt pénzügyi szolgáltatók közötti pénzügyi tárgyú fogyasztói jogviták békés rendezéséhez.
https://www.mnb.hu/bekeltetes
Európai Fogyasztói Központ
Külföldi vállalkozásokkal, légitársaságokkal és webáruházakkal szembeni határon átnyúló fogyasztói panaszok/jogviták rendezése.
https://www.magyarefk.hu/hu/elerhetosegek.html
Online megkötött adásvételi vagy szolgáltatási szerződéssel kapcsolatos jogviták rendezése esetén javasoljuk az
online vitarendezési platform használatát.
https://ec.europa.eu/consumers/odr
Fogyasztóvédelmi hatáskörrel rendelkező hatóságok
Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal
Ha élelmiszer-biztonsági szabálytalanságot észlel hívja a Nébih Zöldszámát.
https://portal.nebih.gov.hu/nebih-zold-szam1
Gazdasági Versenyhivatal
A versenytörvénybe vagy az európai uniós közösségi versenyszabályokba, illetve a kereskedelmi törvénybe ütköző magatartás észlelése esetén a GVH illetékes.
https://www.gvh.hu/szakmai_felhasznaloknak/urlapok/urlapok
Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság
Felügyelt területek: TV, rádió, telefon, internet, sajtó és posta.
https://nmhh.hu/tart/report/2
Média- és hírközlési biztos
Ha szolgáltatója nem megfelelően kezelte ügyét. (Panaszok és eljárás elektronikus hírközlési szolgáltatásokra vonatkozóan. A szolgáltató magatartása miatt olyan jelentős súlyú érdeksérelem ért vagy érhet, amely akár számos fogyasztót is érinthet. Panaszok és eljárások médiaszolgáltatásokra, sajtótermékekre vonatkozóan.)
https://nmhh.hu/media-es-hirkozlesi-biztos
|