|
|
|
Levél a Maxabo ügyvezetőjétől

Állásfoglalást kértünk az importőrtől a gépjárművel kapcsolatban. Az Importőr (AW Distribution Kft.) vizsgálatot indított a szállító partnere irányába és az alábbiakat közölte.
„A vizsgálat eredményeként Szállító tájékoztatott, hogy a szállítás során keletkezett karcolás miatt egyes karosszériaelemek kijavítását írta elő, mely a Szállító győri telephelyén, az érintett elemek gyári technológiának minősülő módszer szerinti fényezésével történt meg. Mivel a beavatkozás az értékesítést megelőzően, a gyári technológiának minősülő módszerrel történt, így ezen karosszériaelemek fényezése gyári újnak minősül. Nyilatkozzuk továbbá, hogy a helyreállító intézkedés a karosszéria elemek fényezésére biztosított - 5 év / 100 000 km (amely előbb bekövetkezik), illetve az átrozsdásodásra (belülről kifelé ható perforáció) biztosított 6 év / futásteljesítmény korlátozása nélkül - jótállásra, szavatosságra semmilyen korlátozó, vagy azokat hátrányosan érintő befolyással nincs.”
A levélben még az állt, a Maxabo Kft. vállalja, hogy a saját költségén kicseréli a kézifék kart, továbbá a szennyezett kárpitot is megvizsgálja és ha lehetséges kitisztítja. (július 4.)
„Az érintett elemek gyári technológiának minősülő módszer szerinti fényezésével….”– írja az importőr.
Gyári technológiát alkalmaztak, mégis hologramos lett a polírozás? Azaz elrontott, nem szakszerű a gyári módszerű polírozás?. (Polírozás a fényezés újszerűvé tétele. A hologram, a nem szakszerű polírozás miatt alakul ki. a szerk.) Felpolírozták rosszul, aztán rálakkozhattak? – nem tudjuk.
Arra nem kaptunk magyarázatot, a tetőkárpiton miért van terjedelmes koszfolt, és a kopások a kézifékkaron vajon mi miatt keletkezhetett.
Időközben az egyik független szervizben kiderült, a Korando bal
első ajtaja és a hátsó között szintbeli eltérés tapasztalható. Igen nagy karcolás érhette az autót, ha az ajtó elmozdult. Az első és hátsó ajtó között lévő szintbeli eltérés arra enged következtetni, a karcolásnál nagyobb behatás érhette az autó bal oldalát.
Megkerestünk egy jó hírű autókereskedést, a vezetőt kérdeztük mi a véleménye az esetről. Elmondása szerint hasonló eset minden autómárkánál előfordulhat. Fél világon keresztül áthajózzák az új autókat, óhatatlanul megeshet az ilyesmi. Ilyenkor az importőr felelőssége, hogy
rendbe hozza eladásra a gépjárművet.
Maxabo és az ügyfélbarát politika
Az autókereskedésben tudták, hogy gond van a kocsival, így gyengén megvilágított helyen adják át a vásárlónak. Letagadták, hogy probléma lenne, sőt ráfogják a vásárlóra, ő koptatta el tankolás közben a kézifék kart. Megtagadták a reklamáció kezelését.
Majd később, mikor látják Tamás nem hagyja annyiban, hogy becsapták, az importőr álláspontját kérte ki Maxabo. Az importőr kivizsgálta az esetet. Elmondták, a szállítás során karcolták meg, de azt gyári technológiai módszerrel kijavították. Amit láthatóan nem sikerült.
Az újként átadott autó valójában egy értékcsökkent jármű volt.
Tamás új autót vásárolt, nem toldozott-foldozott, karcos (balesetes?) autót. Az autókereskedő, aki hetekig nem állt szóba a vásárlóval, és érdemben nem foglalkozott panaszával, azóta sem reagál Tamás megkereséseire. Sokat mond, az autókereskedő már ügyvédhez fordult.
Tamásnak megrendült bizalma az autókereskedőben, s bár szívesebben rendezné békés úton a problémát, már ő is ügyvédet fogadott.
Eltelt 1,5 hónap az eladás óta, a Maxabo kereskedésnek még nem volt rá ideje, hogy a rútul rászedett vevőtől elnézést kérjen, a helyzetet megnyugtatóan rendezze.
|