| 
                     
                    
                   | 
                  
                  
                   | 
                    | 
                  
                   
                  
                   
                   
					Levél a Maxabo ügyvezetőjétől
                  
					
					
					 
					Állásfoglalást kértünk az importőrtől a gépjárművel kapcsolatban. Az Importőr (AW Distribution Kft.) vizsgálatot indított a szállító partnere irányába és az alábbiakat közölte.
					 
					„A vizsgálat eredményeként Szállító tájékoztatott, hogy a szállítás során keletkezett karcolás miatt egyes karosszériaelemek kijavítását írta elő, mely a Szállító győri telephelyén, az érintett elemek gyári technológiának minősülő módszer szerinti fényezésével történt meg. Mivel a beavatkozás az értékesítést megelőzően, a gyári technológiának minősülő módszerrel történt, így ezen karosszériaelemek fényezése gyári újnak minősül. Nyilatkozzuk továbbá, hogy a helyreállító intézkedés a karosszéria elemek fényezésére biztosított - 5 év / 100 000 km (amely előbb bekövetkezik), illetve az átrozsdásodásra (belülről kifelé ható perforáció) biztosított 6 év / futásteljesítmény korlátozása nélkül - jótállásra, szavatosságra semmilyen korlátozó, vagy azokat hátrányosan érintő befolyással nincs.”
					A levélben még az állt, a Maxabo Kft. vállalja, hogy a saját költségén kicseréli a kézifék kart, továbbá a szennyezett kárpitot is megvizsgálja és ha lehetséges kitisztítja. (július 4.)
					„Az érintett elemek gyári technológiának minősülő módszer szerinti fényezésével….”– írja az importőr.
					Gyári technológiát alkalmaztak, mégis hologramos lett a polírozás? Azaz elrontott, nem szakszerű a gyári módszerű polírozás?. (Polírozás a fényezés újszerűvé tétele. A hologram, a nem szakszerű polírozás miatt alakul ki. a szerk.) Felpolírozták rosszul, aztán rálakkozhattak? – nem tudjuk. 
					Arra nem kaptunk magyarázatot, a tetőkárpiton miért van terjedelmes koszfolt, és a kopások a kézifékkaron vajon mi miatt keletkezhetett. 
										Időközben az egyik független szervizben kiderült, a Korando bal 
					első ajtaja és a hátsó között szintbeli eltérés tapasztalható. Igen nagy karcolás érhette az autót, ha az ajtó elmozdult. Az első és hátsó ajtó között lévő szintbeli eltérés arra enged következtetni, a karcolásnál nagyobb behatás érhette az autó bal oldalát. 
					Megkerestünk egy jó hírű autókereskedést, a vezetőt kérdeztük mi a véleménye az esetről. Elmondása szerint hasonló eset minden autómárkánál előfordulhat. Fél világon keresztül áthajózzák az új autókat, óhatatlanul megeshet az ilyesmi. Ilyenkor az importőr felelőssége, hogy 
					rendbe hozza eladásra a gépjárművet.
					 
					Maxabo és az ügyfélbarát politika
					Az autókereskedésben tudták, hogy gond van a kocsival, így gyengén megvilágított helyen adják át a vásárlónak. Letagadták, hogy probléma lenne, sőt ráfogják a vásárlóra, ő koptatta el tankolás közben a kézifék kart. Megtagadták a reklamáció kezelését.
					Majd később, mikor látják Tamás nem hagyja annyiban, hogy becsapták, az importőr álláspontját kérte ki Maxabo. Az importőr kivizsgálta az esetet. Elmondták, a szállítás során karcolták meg, de azt gyári technológiai módszerrel kijavították. Amit láthatóan nem sikerült.
					Az újként átadott autó valójában egy értékcsökkent jármű volt.
					Tamás új autót vásárolt, nem toldozott-foldozott, karcos (balesetes?) autót. Az autókereskedő, aki hetekig nem állt szóba a vásárlóval, és érdemben nem foglalkozott panaszával, azóta sem reagál Tamás megkereséseire. Sokat mond, az autókereskedő már ügyvédhez fordult.
					Tamásnak megrendült bizalma az autókereskedőben, s bár szívesebben rendezné békés úton a problémát, már ő is ügyvédet fogadott.
					Eltelt 1,5 hónap az eladás óta, a Maxabo kereskedésnek még nem volt rá ideje, hogy a rútul rászedett vevőtől elnézést kérjen, a helyzetet megnyugtatóan rendezze.
                  
                   |