|
|
|
|
Miért gyűjtenek adatokat rólunk a gyártók?
Hirdetőcégeknek adják el adatainkat a tévégyártók
A főügyész szerint az ACR egy „kéretlen, láthatatlan, digitális behatoló”, amely személyes adatokat gyűjt és értékesít, hogy aztán a hirdetőcégek az okostévéken és más eszközökön is relevánsabb hirdetéseket tudjanak megjeleníteni a felhasználóknak. Emiatt a technológia fenyegetést jelent a tévézők magánszférájának védelmére és adatvédelmére, akár jelszavakhoz és banki adatokhoz hasonló információk is veszélybe kerülhetnek.
Nem ez az első efféle ügy az Egyesült Államokban. 2017-ben a Vizio 2,2 millió dollárt fizetett egy peren kívüli egyezség részeként, miután kiderült, hogy 11 millió tévéző adatait gyűjtötte engedély nélkül.
A Szövetségi Távközlési Bizottság (FTC) már 2022-ben figyelmeztette az amerikaiakat, hogy
ellenőrizzék okostévéik adatvédelmi beállításait, mert különféle adatgyűjtésnek lehetnek kitéve.
A tévégyártók közül eddig csak az LG reagált a texasi perre, nem kívánta kommentálni azt...
|