|
|
|
|
|
|
|
Történetem
2024.10.17-én csütörtök este 19:52-kor hívtam a 30/601-9688-as számon a fent említett céget, ahol egy hölgy jelentkezett be és vette fel a rendelést (fürdőszobai mosdókagyló dugulása). Azt mondta, hogy akár este is ki tudnak jönni, de olyan későre érnének ide, hogy az már biztosan nem jó nekem. Kérdeztem árakat, kiszállási díjat. Azt mondta a hölgy, hogy amennyiben 1 méterig kell lemenni, akkor mindennel együtt (kiszállás, felmérés, munka) 20.000 Ft-ba fog kerülni. Utána megkérdeztem, hogy mi van akkor, ha nem csak 1 méterre kell lemenni, amire azt válaszolta, hogy nem tud mondani mást, mert majd a helyszínen fog kiderülni, amikor a kolléga felméri a helyzetet. Időpontot egyeztettünk 2024.10.18. péntek délután 15-16 közötti időszakra.
2024.10.18-án 15:20-kor hívott a 30/090-8152-es számról a szerelő, hogy megérkezett. Először megkérdezte, hogy mi történt. Elmondtam, hogy 2 napja, szerda este vettem észre, hogy nehezebben folyik le a víz, ezért kivettem a lefolyó dugót és kitisztítottam, amennyire lehetett. Majd rátettem egy szűrőt, amilyent használok a fürdőkádnál és a mosogatónál is. Majd miután láttam, hogy bár lefolyik a víz, de inkább csak csordogál, így csütörtökön vettem egy flakon lefolyótisztítót és a rajta lévő használati utasítás szerint beleöntöttem a felét, vártam 1 órát és ráöntöttem vizet. Sajnos nem változott semmit a helyzet, sőt mintha jobban eldugult volna, és ekkor hívtam fel a honlapon lévő – fentebb is említett – telefonszámot.
A szerelő ekkor azt mondta, hogy hát az a baj, hogy használtam lefolyótisztítót, mert az mostanra tuti, hogy „belekötött”, és azt is mondta, hogy emiatt, valamint hogy valószínűleg olyan régi a lefolyó vezeték, hogy amennyiben lecsavarja, biztosan szétreped, így aztán ezt a lehetőséget meg sem próbálta. Azt mondta, hogy ide darálófejet kell használni és biztosan több lesz, mint 1 méter. Kérdeztem, hogy ez mit jelent árban, azt mondta, hogy plusz 16.500 Ft-ot.
Gondoltam, hogy akkor max. ezt az összeget kell fizetni, plusz a 20.000 Ft-ot, hiszen az az alap, és ha több, mint 1 métert kell haladniuk, akkor azért többet kell fizetni. Ekkor mondtam, hogy rendben, csinálja. Ekkor kért pár rongyot és egy vödröt, hogyha kifolyik a víz, akkor ne ússzon el a fürdőszoba, majd kérte, hogy csukjam be az ajtót, mert a rongyot odatenné az ajtó elé, hogy nehogy kimenjen a víz. Olyan gyorsan történt mindent, hogy kb. 2 perc múlva már nyitotta is az ajtót, hogy készen van. Mutatta, valóban lefolyt a víz. Kérdeztem, hogy mit csinált, azt mondta, hogy mivel összeköttetésben van a kád, a mosdó és a wc lefolyója, így a kádnál megengedte a vizet, a mosdónál dugóval elzárta és a wc-n keresztül valahogy letolta a torlódást. (Nem teljesen értettem akkor sem, de nem is ez a lényeg).
Majd leült az asztalhoz és elkezdte megírni a számlát (amelyet mellékelek fotón, mert
nem adott számlát, csak lefotóztam). Először megírta az első sort, hogy 1x 20.000,-, majd a következő sorba beírta, hogy 8m, az egységhez, hogy 16.500 Ft. Aztán elkezdtem nézni, hogy mit ír és kérdeztem, hogy akkor mennyi lesz a végösszeg, 36.500 Ft? Azt mondta, hogy nem, mert a 16.500 Ft-ot még fel kell szorozni 8-al, hiszen 8 métert mentek le.
Ekkor, miután kiszámoltam, hogy ez így összesen 152.000 Ft
lenne, közölte, hogy ez az áfa nélküli összeg és amennyiben be szeretném nyújtani a számlát a (lakás)biztosítómnak, úgy rájön még a 27% áfa, ami így 193.040 Ft lenne.
Ekkor elkezdtünk vitázni, jeleztem, hogy biztosan nem fogok ennyit kifizetni egy 3 perces munkáért és nekem senki nem mondta, hogy a 16.500 Ft az folyóméterre vonatkozik. Mivel nem tágított a szerelő, így 15:40-kor felhívtam azt a számot (ezekről is mellékelem a fotót), amin megrendeltem a javítást. A hölgy közölte velem, hogy megrendeltem a javítást, elvégezték, ki kell fizetnem. Mondtam, hogy félrevezetik az ügyfeleket, megtévesztik, mert nincs is feltüntetve a honlapjukon, hogy ez folyóméterenként van. Akkor a szerelő még elkezdte mondani a hölgynek (mivel kihangosítva beszéltem vele), hogy akkor keresse ki a hangfelvételt és küldje át, hogy lássam, hogy maximálisan tájékoztatva lettem. Vitáztunk egy darabig, majd amikor látta a szerelő, hogy nem fogom ezt a hatalmas összeget kifizetni, akkor a számlatömbben előrelapozott és mutatta, hogy higgyem el, hogy ez ennyibe kerül, előtte egy konyhánál kellett dugulást elhárítaniuk és 260.000 Ft volt a számlán. Aztán mondtam neki, hogy hiszen az le van sztornózva, de erre azt mondta, hogy igen, mert
végül nem kért számlát az ügyfél, mert az még a 260.000,-Ft + áfa lett volna és csak a 260.000,-Ft-ot fizette ki. Majd azt láttam, hogy nem fog innen elmenni a szerelő, amíg nem utalok pénzt, ezért kínomban azt mondtam, hogy biztosan nem fogom ezt kifizetni, ennél még az is jobb, ha nem adnak számlát, adok 50.000 Ft-ot zsebbe és elfelejtjük egymást. A hölgy a telefonba csak hajtogatta a magáét, hogy ő tájékoztatott engem, majd a szerelő elkezdte mondani, hogy ő erre nem ér rá, és várja a következő ügyfél, szóval akkor legyen az, hogy csak 8.500 Ft-tal számol, így az
68.000 Ft + 20.000 Ft lesz. Megírta így a számlát, de egyből le is sztornózta, én pedig
átutaltam a 88.000 Ft-ot. Amikor a nő jelzett neki, hogy átment az összeg, akkor a férfi távozott.
|
|