|
|
|
Milyen megtévesztő gyakorlatokkal találkozhatunk?
Ahogyan az online tér egyre több területén, úgy a játékokban is egyre gyakrabban jelennek meg olyan digitális megoldások (az ún. sötét mintázatok), amelyeknek célja, hogy a fejlesztő számára előnyös módon befolyásolja a játékosokat, elsősorban úgy, hogy minél több időt és pénzt fordítsanak egy játékra. Ilyen trükkök lehetnek például a játékban, ha
-
a játék bemutatója egészen más, mint maga a játék;
-
különböző gyűjtemények összeállítására ösztönöznek;
-
egyes tevékenységek elvégzését meghatározott időponthoz kötik;
-
a játékon belüli vásárlást virtuális pénzhez kötik, amely értékének meghatározását tovább nehezítik pl. bonyolult átváltási rendszerrel;
-
ún. „loot box” -ok (zsákbamacskák) segítségével ösztönzik a játékost több virtuális vagy valódi pénz elköltésére, amelyek a szerencse-elem révén egyúttal növelhetik a játék iránti függőséget;
-
egyes kedvezmények elérhetőségét korlátozott ideig biztosítják;
-
az elért eredményt (pl. szintet, karakterfejlődést) közvetlenül megoszthatóvá teszik valamelyik közösségi média platformon;
-
ranglistákat állítanak fel;
-
a gyorsabb, könnyebb haladást vagy bizonyos
előnyöket (pl. reklámmentességet) fizetéshez kötik.
|