|
|
|
|
|
|
|
Június 15 óta történt
Választ kaptunk a Maxabo ügyvezetőjétől.
Üdvözlöm!
Állásfoglalást kértünk az importőrtől a gépjárművel kapcsolatban.
Az Importőr (AW Distribution Kft.) vizsgálatot indított a szállító partnere irányába és az alábbiakat közölte.
„A vizsgálat eredményeként Szállító tájékoztatott, hogy a szállítás során keletkezett karcolás miatt egyes karosszériaelemek kijavítását írta elő, mely a Szállító győri telephelyén, az érintett elemek gyári technológiának minősülő módszer szerinti fényezésével történt meg.
Mivel a beavatkozás az értékesítést megelőzően, a gyári technológiának minősülő módszerrel történt, így ezen karosszériaelemek fényezése gyári újnak minősül.
Nyilatkozzuk továbbá, hogy a helyreállító intézkedés a karosszéria elemek fényezésére biztosított - 5 év / 100 000 km (amely előbb bekövetkezik), illetve az átrozsdásodásra (belülről kifelé ható perforáció) biztosított 6 év / futásteljesítmény korlátozása nélkül - jótállásra, szavatosságra semmilyen korlátozó, vagy azokat hátrányosan érintő befolyással nincs.”
A levélben még az állt, a Maxabo Kft. vállalja, hogy a saját költségén kicseréli a kézifék kart, továbbá a szennyezett kárpitot is megvizsgálja és ha lehetséges kitisztítja.
(július 4.)
„Az érintett elemek gyári technológiának minősülő módszer szerinti fényezésével….” – írja az importőr.
Gyári technológiát alkalmaztak, mégis hologramos lett a polírozás? Azaz elrontott, nem szakszerű a gyári módszerű polírozás?. (Polírozás a fényezés újszerűvé tétele. A hologram, a nem szakszerű polírozás miatt alakul ki. a szerk.) Felpolírozták rosszul, aztán rálakkozhattak? – nem tudjuk.
Arra nem adtak magyarázatot, a tetőkárpiton miért van terjedelmes koszfolt, de a kopott kézifékkar sem a karcolás miatt keletkezhetett.
Időközben az egyik független szervizben kiderült, a Korando bal első ajtaja és a hátsó között szintbeli eltérés tapasztalható. Igen nagy karcolás érhette az autót, ha az ajtó elmozdult.
Egy toldozott-foldozott, belül megkopott autó nem új, a pucolt szövet sem lesz új. Az első és hátsó ajtó között lévő szintbeli eltérés arra enged következtetni, a karcolásnál nagyobb behatás érhette az autó bal oldalát.
Megkerestünk egy jó hírű autókereskedést, a vezetőt kérdeztük mi a véleménye az esetről.
Elmondása szerint hasonló eset minden autómárkánál előfordulhat. Fél világon keresztül áthajózzák az autókat, óhatatlanul megeshet az ilyesmi. Ilyenkor az importőr felelőssége, hogy
rendbe hozza eladásra a gépjárművet.
Az adott kereskedő ügyfélbarát politikája határozza meg miként dönt hasonló esetekben – tájékoztatott a szakember.
Maxabo és az ügyfélbarát politika
Tudták, hogy gond van a kocsival, így gyengén megvilágított helyen adják át a vásárlónak.
Letagadták, hogy probléma lenne, sőt ráfogják a vásárlóra, ő koptatta el tankolás közben a kézifék kart.
Megtagadták a reklamáció kezelését.
Majd később, mikor látják Tamás nem hagyja annyiban, hogy becsapták, az importőr álláspontját kérte ki Maxabo.
Az importőr kivizsgálta az esetet. Elmondták, a szállítás során karcolták meg, de azt gyári technológiai módszerrel kijavították.
Amit láthatóan nem sikerült.
Az újként átadott autó valójában egy értékcsökkent jármű volt. Egy hibás teljesítésű szerződésről van szó, amelytől Tamás elállhat. Az adásvétel vélhetően semmis.
Tamás új autót vásárolt, nem toldozott-foldozott, karcos (balesetes?) autót. Az autókereskedő, aki hetekig nem állt szóba vele, érdemben nem foglalkozott panaszával, azóta sem reagál Tamás megkereséseire. Sokat mond, az autókereskedő már ügyvédhez fordult. Inkább mint egyeztetne Tamással.
Tamásnak megrendült bizalma az autókereskedőben, joggal el kíván állni a szerződéstől, visszakéri a teljes vételárat. Bár szívesebben rendezné békés úton a problémát, már ő is ügyvédet fogadott.
Eltelt 1,5 hónap az eladás óta, a Maxabo kereskedésnek még nem volt rá ideje, hogy a rútul rászedett vevőtől elnézést kérjen.
|
|