Vissza

 


Az iroda válasza

Tisztelt Fogyasztóvédő Alapítvány!

A Szállás és Utazás Kft. (a továbbiakban „Társaság”) mint a Maiutazas.hu üzemeltetője, megkapta a megkeresésüket, köszönjük a közvetítésüket! Az ügy kivizsgálása és a megkeresés jogi értékelése hosszabb időt vett igénybe, mert nem a szerződött fél lépett fel és írt Önöknek az ügyben.

A Maiutazás.hu oldalán az ügyben szerződött fél (a továbbiakban „Fogyasztó”) a következő utazási csomagot rendelte meg 4 fő részére 2023. november 16. napján: Tengerparti vakáció Bulgáriában; 8 nap/7 éjszaka szállás reggelis vagy all inclusive ellátással, retúr repülőjegy Budapest - Burgasz útvonalra illetékkel, kézipoggyásszal. (Hotel Nessebar Beach***; az utazás időpontja: 2024-09-13 - 2024-09-20)

Az általunk kínált eredeti ajánlat a következő volt, amellyel kapcsolatban a Fogyasztó megrendelést indított:

  • Utazás díja: 302.900 Ft/2 fő

  • Kért plusz szolgáltatások: biztosítás és elsőbbségi beszállás mind a 4 fő részére (31.400 Ft/4 fő, 102.000 Ft/4 fő)

Az ajánlati oldallal kapcsolatban kiemelendő, hogy az „ÉRVÉNYESSÉG ÉS FIZETÉS” pont alatt az alábbiak szerepelnek minden ajánlatunk esetében: „Ajánlatunk a meghirdetett árakon a készlet erejéig foglalható, amennyiben a szabad helyek elfogytak az iroda haladéktalanul jelzi az utas felé.”

Fogyasztó megrendelésére vonatkozóan először értesítő e-mailt kapott 2023. november 16. napján 19:04 perckor („Értesítés megrendelés beérkezéséről”), amiben a megrendelés részleteiről kapott tájékoztatást, illetve a fizetendő előleg összegéről. Továbbá ezen értesítőben felhívásra került, hogy: „Az Utazási szerződés akkor jön létre, amikor a Megrendelés, és az Előleg a Szállás és Utazás Kft.-hez megérkezett, és a Megrendelést a Szállás és Utazás Kft. visszaigazolta, azaz a Megrendelésben foglaltak teljesítését elvállalta.”

Az értesítőben megállapított 389.000 Ft előleg átutalása után a foglalási folyamat elindult a Társaság részéről, amelyet követően történik a szállás és a repülőjegy lefoglalása. A Társaság Általános Utazási Szerződési Feltételei (a továbbiakban „ÁSZF”) 6.2 pont f) bekezdés szerint: „Az előleg beérkezéséről a Szállás és Utazás Kft. emailben értesítést küld az Utazónak, amely csak az előleg beérkezésének tényét igazolja, de nem jelenti a Megrendelés visszaigazolását, és a megrendelésben foglaltak teljesítésének elvállalását.”

A repülőjegyeket a Társaság a megrendelést követően foglalja le a légitársaságnál, így a repülőjegy árának esetleges időközbeni változása (jelen esetben + 15.000 Ft/fő) is a légitársaságtól függ. A repülőjegy árának változásáról 2023. november 17. napján 13:02 perckor az ügyintéző munkatárs értesítette Fogyasztót e-mailben, és az eredeti megrendelés díjkiegészítéssel való fenntartása mellett felajánlottunk részére egy alternatív utazási megoldást is az eredeti áron, valamint az elállás, és ezzel az előleg teljes visszafizetésének lehetőségét. A Fogyasztó a díjkiegészítést elfogadta, majd röviddel később a különbözeti összeget, 60.000 Ft-ot is elutalta. Ezt követően megkapta a visszaigazolást, azaz a szerződés ekkor jött létre.

A Fogyasztó a megrendelés megtétele előtt tájékoztatást kap a foglalási folyamatról, ami kiterjed arra, hogy a Társaság nem tudja minden esetben garantálni az ajánlatban megadott árat, mivel az harmadik (külső) féltől is függ, valamint további szolgáltatók foglalásai is korlátozhatják a készleten lévő szabad helyeket. Ezen esetek az ÁSZF-ben is nevesítve vannak annak érdekében, hogy a fogyasztókat ne érje meglepetésként egy esetleges árváltozással kapcsolatos visszajelzés. A Fogyasztó az utazási csomagok megrendelésével fogadja el ÁSZF rendelkezéseit, így a következő feltételeket is.

ÁSZF 6.2 Megrendelés

b) „Az Utazó az adatok és választott feltételek megadását, illetve (a Visszaigazoláson kívül) a Szerződés részét képező feltételeket elfogadását követően a „Megrendelem” gomb megnyomásával kezdeményezi a Szerződés megkötését („Megrendelés”). A Megrendelés elküldésével az Utazó elismeri és igazolja, hogy az Ajánlatot, a jelen ÁSZF-et, a Tájékoztatót, illetve a Közreműködők Feltételeit (ha ilyen van) megismerte, megértette, és elfogadta.”

ÁSZF 6.3 Visszajelzés a Megrendelésre

a) „A kedvezményes Ajánlatok, illetve Utazási Csomag esetén az egyes szolgáltatás-elemeinek hozzáférése a közvetlen szolgáltatásnyújtó által limitált számú, és az egyes Ajánlatokban lévő elemek a Szállás és Utazás Kft.-től független más szolgáltatók által is lefoglalhatóak. Mindezekre figyelemmel a Szállás és Utazás Kft. nem tud garanciát vállalni arra, hogy a Megrendelés időpontjában az Utazó által megrendelt utazás még elérhető, illetve adott áron elérhető.

b) A Megrendelés és az előleg beérkezése után a Szállás és Utazás Kft. ellenőrzi, hogy az aktuális időpontban rendelkezésre áll-e szabad hely az Ajánlati leírásban és a Megrendelésben foglalt feltételekkel. A Szállás és Utazás Kft. a Megrendelés és az előleg beérkezését követő 3 munkanapon belül köteles az Utazó részére e-mailben visszajelezni, hogy: (i) szabad helyek rendelkezésre állása esetén a Megrendelést Visszaigazolja a 6.5 pontban foglaltak szerint; vagy (ii) szabad helyek hiányában a Megrendelésben módosítását kezdeményezi (lásd 6.4 pont),”

A Társaság “Black Friday” akciója 2023. november 16-án 17:00 órakor kezdődött, és 2023. november 17-én éjfélkor zárult, ezalatt 289 fő foglalt repülős utazást Társaságunknál. Bulgáriai ajánlatra 17 fő foglalt, a jelen eset az egyetlen, ahol áremelésre került sor, mivel – ahogy fent leírtuk – a légitársaság árat emelt. Az áramelésről a légitársaság előzetesen nem tájékoztatja a Társaságot sem.

A Társaság által kínált és megjelenített ajánlatokat rendszeresen ellenőrizzük, és ennek megfelelően hetente többször is frissítjük az árakat, vagy az ajánlatokat az oldalról levesszük. Megrendelés esetén a Társaság megkezdi az ÁSZF szerint a foglalási folyamatot, az aktuális árváltozásokról a fogyasztókat a lehető leghamarabb tájékoztatjuk.

Társaságunk számára kiemelten fontos a vásárlóink elégedettsége. A fent leírtak szerint a Társaság mindenben a fogyasztóvédelmi szabályoknak és az ÁSZF-nek megfelelően járt el, ennek ellenére a Fogyasztó és utastársai elégedettségének érdekében a Társaság vállalja, hogy a Fogyasztó által kifizetett különbözet beszámításra kerül az utazás fennálló díjösszegébe.

Végezetül, a fogyasztóvédelmi párbeszéd javítása érdekében, Társaságunk megjegyzi, hogy a t. Fogyasztóvédő Alapítvány megkeresésének megfogalmazását nem találja a szervezet célkitűzéseihez és tevékenységéhez méltónak, az nem segíti elő a fogyasztó és vállalkozások közötti kommunikációt és vitarendezést. A fogyasztótól származó egyoldalú információra alapozva prejudikatív és ezáltal szakmaiatlan a következő mondatuk: „Érdeklődünk, hány emberrel járatták a bolondját a fekete péntek alkalmából.” Reméljük, hogy visszajelzésünkkel segítettük a jövőbeli munkájukat.
Tisztelettel, Patrícia, HEAD OF TOUR OPERATOR

Kedves Selmeczi Úr!
Köszönöm a közvetítését, visszakaptam a különbözetet. Tisztelettel: TL

 
Kezdőlap   Fogyasztóvédelem   Hírek   Levelek   Üzenetek   Tesztek   Oldalajánló   Könyvajánló   Kapcsolat   A lap tetejére