|
|
|
|
|
|
|
Tisztelt Selmeczi Balázs!
A fogyasztói panaszokra Társaságunk az 1997. évi CLV. fogyasztóvédelemről szóló törvény alapján a panasz beérkezését követően harminc napon belül írásban, érdemben válaszol. Az elektronikus úton beérkezett kérésekre és panaszokra automatikus válaszlevél kerül kiküldésre, mely általános, rövid tájékoztatást ad a panaszkezelés lépéseiről, továbbá tudatja a fogyasztókkal, hogy kérésüket a Társaság rögzítette. Ezután Ügyfélkapcsolati Osztályunk felveszi a kapcsolatot a fogyasztóval és érdemben kezeli a panaszát. Amennyiben a fogyasztók az „Általános kérdések” kategóriában küldik meg kérdéseiket, úgy a fogyasztó által is mellékelt automatikus válaszüzenet kerül kiküldésre, melyben felhívjuk a figyelmet, hogy a kérdéstől eltérően panasz regisztrálására másik kategória kiválasztása szükséges.
A kézipoggyászok méretének ellenőrzése minden repülőtéren a földi kiszolgáló személyzet feladata. A repülőtéri partner minden esetben a Társaság Üzletszabályzatának 14.1.3. pontja alapján jár el: “Utasonként egy Kézipoggyász szállítható, amelynek mérete nem nagyobb, mint 56x25x45 cm. Önnek képesnek kell lennie a kézipoggyászt segítség nélküli elhelyezni a fenti csomagtárolóban. Minden olyan Kézipoggyászért, amely meghaladja a 42x25x32 cm-es méretet, kezelési költséget számítunk fel. Ha az Ön Kézipoggyásza nem haladja meg ezt a méretet, akkor a Kézipoggyász szállítása díjmentes, feltéve, hogy Ön képes azt segítség nélkül elhelyezni a fenti csomagtárolóban. A fent megadott méretekbe a poggyász oldalzsebei is beletartoznak. A Kézipoggyász fuvarozásárért fizetendő kezelési díj összegéről Telefonos Ügyfélszolgálatunknál és Honlapunkon tájékozódhat.” Földi kiszolgáló partnerünknél van lehetőség jegyzőkönyv felvételére, melyet partnerünk szintén a törvényi előírásoknak megfelelően kezel.
Társaságunk a szolgáltatási díjak oldalon tájékoztatja az utasokat a poggyászok díjáról, továbbá az alábbiakra hívja fel a figyelmet: „Felhívjuk a figyelmét, hogy amennyiben az alábbi szolgáltatások bármelyikét a repülőtéren vásárolja meg, a Wizz Air szerződéses partnere a lent feltüntetett szolgáltatási díjakon felül további díjat számolhat fel. A Wizz Air szerződéses partnere által felszámított díjakról a Wizz Air szerződéses partnerénél a repülőtéren kaphat tájékoztatást.”
A poggyászok típusairól az alábbi helyeken tájékozódhatnak az utasok:
1. „Utazási információk/Poggyász” menüpontban.
https://wizzair.com/hu-HU/useful_information/baggage
2. A Társaság Üzletszabályzatának 14. Fejezetében, mely tartalmazza a poggyászokra vonatkozó feltételeket.
3. A foglalás folyamatának második lépésében, ahol az utasok kiválaszthatják, hogy melyik típusú kézipoggyásszal szeretnének utazni.
4. A foglalás elkészítését követően a foglalást visszaigazoló e-mailben.
5. Az utazást megelőzően az utasok egy értesítő e-mailt kapnak, melyben a fedélzetre felvihető poggyászok méreteiről is tájékoztatást kapnak.
6. Internetes utasfelvétel esetén a kinyomtatandó beszállókártyán is feltüntetésre kerülnek a poggyásztípusok.
Társaságunk mindent megtesz annak érdekében, hogy a fogyasztókat folyamatosan tájékoztassa a poggyászok méreteiről és díjáról, azonban sok esetben előfordul, hogy ezeket az információkat a fogyasztók figyelmen kívül hagyják, így a repülőtéren, további díj ellenében kénytelenek megvásárolni poggyászaikat.
A panaszos, B. Éva fogyasztó az “Általános kérdések” kategóriában küldte meg észrevételét Társaságunknak, ezért az automatikus visszaigazoló e-mailben foglaltaknak megfelelően kérjük a fogyasztót, hogy panaszát a “Szolgáltatások (földi kiszolgálás, személyzet, ügyfélszolgálat) kategóriában regisztrálja.
Tisztelettel.
|
|