|
|
|
|
Egy új korszakot élünk a digitális hálózatok terén, amelyben a mesterséges intelligencia sok-sok vállalat üzleti modelljét veszélybe sodorja. Ez nem csak a médiavállalatokra vonatkozik. A Google-t túl sokáig tekintették a közönség állandó érdeklődése kimeríthetetlen forrásának, amíg az első tíz találat között szerepelt.
A chatbotok használati statisztikái az egekbe szöknek, a weboldalak forgalma pedig összeomlik. A Google webes keresőjének átalakítása különösen jól mutatja meg, hogyan vonzza magára az MI a figyelmet az interneten.
Az átalakulás egyre több mindet nyel el. Egyre több weboldalt, terméket, alkalmazást, munkahelyeket, több társadalmi területet, több üzleti modellt, több mindent. De ez a változás sokkal gyorsabban történik, mint a korábbi digitális átalakulások. Az internetnek tíz évbe telt, hogy széles körben elterjedjen, a közösségi médiának hét, az okostelefonoknak pedig öt. A ChatGPT még nem töltötte be a harmadik évét, és ma már rengeteg ember „élet tanácsadónak” használja a mesterséges intelligenciát.
A mesterséges intelligencia rendszeres használata a 35 év alatti generációban felmérések szerint 50-60 százalékos. Elképesztő dolog, hogy ennyien, főleg fiatalok, ilyen gyorsan megváltoztatják az életüket, és ilyen készségesen hagyják, hogy új szokások alakítsák a mindennapjaikat. Ez a fiatalok nagy erőssége, hogy természetesnek fogadják a változást, és önként részt vesznek benne, anélkül, hogy állandóan a veszteségről és a hanyatlásról panaszkodnának.
|