|
|
|
|
|
|
|
Kartago válasz
A szerződéskötéskor az Utasok 20.000 Ft előleg befizetésével tudtak foglalni, melyet 40%-ra legkésőbb 2020.03.31-ig kellett volna kiegészíteni, melyet meghosszabbítottunk több alkalommal, de legkésőbb 45 nappal indulás kellett volna a második részletet kifizetniük. A teljes részvételi díj 448.630 Ft volt, ebből 46.630 FT-t fizettek (40.000 előleg +6630 Ft sztornó biztosítás). 2020.04.09-ig kellett volna befizetniük további 137.000 Ft-t az utazási szerződés alapján. Nem felel meg a valóságnak az, hogy irodánk a teljes összeg befizetését kérte volna az Utasoktól április elején. Felajánlottuk azt is az Utasoknak, hogy módosíthatnak későbbi időpontra, ebben az esetben nem kellett volna további befizetést teljesíteniük áprilisban.
A fentiek alapján az Utas szerződésének felmondására az aktuális ÁSZF-ünk vonatkozott, mely 45 nappal indulás előtt 10.000 Ft-s bánatpénz megfizetését írta elő. Irodánk felajánlotta, hogy eltekint a bánatpénz megfizetésétől amennyiben a befizetett részvételi díjat utazási utalvány formájában kérik vissza. Az Utas ezt az ajánlatot elfogadta, az utalvány felhasználásának feltételeiről (lejárat 2020.12.31, érvényes bármely Kartago Tours Zrt saját szervezésű utazásaira, készpénzre nem váltható, de szabadon átruházható) egyértelműen tájékoztattuk.
2020. december elején az Utas azzal a kéréssel fordult partnerirodánkhoz, hogy nem kívánnak külföldre utazni 2021-ben, ezért kérik, hogy biztosítsunk lehetőséget belföldi utazás foglalására. Irodánk a kérésnek eleget tett.
Irodánk semmilyen üzleti kapcsolatban nem áll a booking.com foglalási oldallal, a belföldi (és külföldi) egyéni szállásfoglalásokat B2B foglalási rendszereken keresztül intézzük.
Tapasztalatunk az, hogy ezekben a foglalási rendszerekben kedvezőbb vagy hasonló árak szerepelnek mint a booking.com oldalon általában. Arra vonatkozóan nincs információnk, hogy a foglalási időszakában az adott hotelre milyen árak voltak érvényben a booking.com oldalon, de véleményem szerint ez irreleváns a panasszal kapcsolatban. Az Utasnak az általuk megadott paraméterek alapján kollégám több ajánlatot készített.
Irodánk a GoGlobal foglalási rendszeren keresztül foglalta a szállodát az utasnak, az árrésünk a turizmusban teljesen elfogadott 10% körüli szinten volt. A szállást a megadott határidőben elutaltuk, a vouchert átadtuk az Utasnak.
Nem tudjuk milyen okból nem találta a szálloda recepciósa a foglalást, hiszen az Utasnak érvényes vouchere volt amely minden információt tartalmazott.
Kollégáim intézkedését követően haladéktalanul megkapták az Utasok a szobát, és a szerződés maradéktalanul teljesítésre került.
Amennyiben bármely egyéb információra vagy dokumentumra szüksége lenne a panaszüggyel kapcsolatban, szívesen állunk rendelkezésére!
Tisztelettel: Kartago Tours ügyvezető
Tisztelt Utasunk!
Mindenekelőtt elnézését kérem a késedelmes válaszadásért.
Őszintén sajnálom, hogy a belföldi pihenésük során érkezéskor probléma merült fel, és várakozniuk kellett a szoba elfoglalására. Ahogy jelezték a problémát kollégáimnak, azonnal intézkedtek és tisztázták a félreértést a hotellel. Természetesen irodánk a foglalást a megadott határidőn belül (jóval az Önök érkezése előtt) kifizette.
Tájékoztatom, hogy irodánk nem áll közvetlen kapcsolatban a booking.com foglalási oldallal. Saját szervezésben irodánk nem értékesít belföldi utazásokat, ezt viszonteladásként, úgynevezett B2B (gazdasági társaságok közötti) foglalási rendszereken keresztül kezeljük. Ilyen például a GoGlobal ahol az Önök foglalása is készült, vagy a Ratehawk vagy a Travelbrands, Hotelbeds rendszere. Ezek a foglalási rendszerek sok esetben a booking.com ajánlatait is tartalmazzák, de erre vonatkozóan irodánknak nincs információja.
Kollégánk az Önök által megadott paraméterek alapján az összes foglalási rendszerből a legkedvezőbb ajánlatokat keresték meg Önöknek, ez alapján történt a szerződéskötés.
Nincs tudomásunk arról, hogy a foglalás időpontjában a booking.com oldalán ugyanez a szolgáltatás milyen áron volt foglalható, de nem tartjuk valószínűnek, hogy jelentősen kedvezőbb lett volna. Irodánk árrése természetesen nem 25%, ennél jelentősen kisebb összeg.
Nagyon sajnálom, hogy tavalyra tervezett utazásukat lemondták és idei évben sem kívántak irodánk szervezésében külföldre utazni. Döntésüket elfogadtuk és megértettük, ezért is engedélyeztük méltányosságból, hogy belföldi utazásra beváltsák az utalványt, annak ellenére, hogy eredetileg ez az utalvány csak a Kartago Tours saját szervezésű útjára lett volna érvényes.
Véleményem szerint irodánk a járványhelyzetben történt lemondások kezelésével kapcsolatban minden esetben méltányosan és a jogszabályoknak megfelelően járt el.
Tájékoztatom, hogy amennyiben a választ nem fogadják el, jogukban áll az illetékes Békéltető testülethez fordulni (elérhetőség:
https://www.bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek) vagy az illetékes bíróságnál polgári pert indítani.
Fogyasztóvédelmi jogszabálysértés esetén pedig az illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz fordulhat (https://fogyasztovedelem.kormany.hu/#/hova_fordulhatok).
Örülök, hogy összességében a pihenésük kellemesen telt és a szálloda szolgáltatásaival meg voltak elégedve.
Tisztelettel: Kartago Tours
|
|