|
|
|
Mi a probléma a dízelautók károsanyag-kibocsátásával?
Az új modellek károsanyag-kibocsátásának mértékét jelenleg laboratóriumi körülmények között mérik. A
vizsgálatok azonban azt mutatják, hogy eltérés van a mérési eredmények között, ha laboratóriumi, illetve ha valós vezetési körülmények között történnek. A legújabb Euro 6 dízelautók valós körülmények között a teszteredmények szerinti NOx többszörösét bocsáthatják ki.
A közúti közlekedés Európában a teljes NOx-kibocsátás 40 százalékáért felelős. A teljes kibocsátás mintegy 80 százaléka pedig a dízelautókhoz köthető, amelyek az EU-ban értékesített új autók mintegy 50 százalékát teszik ki. A benzin típusú autók megfelelnek a NOx szabványoknak. 2010-ben az Európai Bizottság Közös Kutatóközpontja (JRC) 6 benzines és 6 dízelüzemű autót tesztelt. Fő következtetés volt, hogy a dízelautók közúti NOx-kibocsátásának mértéke aggályos.
A valós és a megengedett kibocsátási szintek közti eltérés oka lehet az elavult, 1970-ben bevezetett és 1990-ben felülvizsgált mérési eljárás, a rugalmas vizsgálati körülmények (az autógyártók csökkenthetik a tömeget, alacsony gördülési ellenállású abroncsokat használhatnak stb), illetve egyéb tényezők, mint a vezetési stílus és a levegő hőmérséklete.
|