Vissza

 


GVH

A CPC hálózat tagja, a GVH először a mobiljátékok használata során gyermekekre leselkedő kockázatokat ismertette a szülőkkel. 2025 elején pedig az ún. „asztali” videójátékokban alkalmazott megtévesztő kereskedelmi gyakorlatokra hívta fel a figyelmet. A nemzeti versenyhatóság Gondolja Végig Higgadtan kampányának keretében megjelent tájékoztató anyagok elérhetőek a GVH honlapján.

A GVH a Digitális Tudatosság Programjával is törekszik elősegíteni a gyermekek védelmét az online térben. Az edukációs program – melynek keretében a nemzeti versenyhatóság munkatársai tartanak előadásokat 10-16 éves kor közötti diákoknak – célja a gyermekek (minél fiatalabb korban való) tudatosságának felébresztése, az utánajárás és gondolkodás beindítása a digitális tér fogyasztóvédelmi kérdéseivel kapcsolatban.

A Gazdasági Versenyhivatal emellett figyelemmel követi a véleményvezérek reklámgyakorlatait is. Influenszer marketing tájékoztató anyagával gyakorlati példákon keresztül mutatja be a helyes gyakorlatokat és hívja fel a tartalomgyártók figyelmét a lehetséges hibákra. A GVH e körben 2024 elején – szintén egy közös európai akció keretében – megvizsgálta a hazai véleményvezérek marketingtevékenységét. A GVH jelenleg hat influenszerrel és számos hirdető céggel, illetve közreműködő reklámügynökséggel szemben folytat versenyfelügyeleti eljárásokat tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmának feltételezett megsértése miatt, az influenszereket követő fogyasztók és a tiszta piaci verseny elősegítése érdekében.

 
Kezdőlap   Fogyasztóvédelem   Hírek   Levelek   Üzenetek   Tesztek   Oldalajánló   Könyvajánló   Kapcsolat   A lap tetejére