|
|
|
Ezeket vizsgálják a szakemberek
-
Tipográfia (minden, ami a betűvizualitáshoz tartozik, így például betűtípus, betűméret, kiemelések, egalizálás, ligatúra);
-
Termékkép (a terméket vagy a termék fő tulajdonságait leíró képek, így például tejcsokoládénál a tej ábrázolása);
-
Grafikai elemek, díszítő elemek, illusztrációk. A hasonló grafikai karakterek a termék azonosságát sugallhatják, ezért az eset összes körülményét figyelembe véve szükséges értékelni azokat.
-
Szín (A csomagolás az eltérő szín, képi ábrázolás
ellenére egyezőséget sugallhat. A vásárló nem emlékszik
pontosan a színre, képre és azonosnak véli a két
terméket, mivel a színbeli eltérés kevés az
összetéveszthetőség kizárásához.)
-
Lay-out (a csomagolás elemeinek elhelyezése). Az eltérő csomagolás nem ad elég támpontot ahhoz, hogy a vásárló egyértelműen különbséget tegyen a termékek között.)
-
Kiemelések;
-
Csomagolás formája és fajtája (műanyag / üveg / fém). Különböző kiszerelésben forgalmazott, de márkanevükben, megnevezésükben és csomagolásukban azonos termékek esetében szintén fennáll az összetéveszthetőség veszélye.
-
Ha kell, kóstolnak is az ellenőrök.
|