|
|
|
Új bajnok a legnagyobbaknál
A legnagyobb forgalmú e-kereskedők rangsorát idén az Alza.hu vezeti, amely ezzel letaszította trónjáról az eddigi listavezetőt, az eMAG-ot. A cseh gyökerű Alza nemcsak a legnagyobb éves forgalomnövekedést érte el a top 15-ben, hanem tranzakciószám tekintetében is kimagasló eredményeket produkált. A dobogó második fokára a Kifli.hu került, míg a harmadik helyet a MediaMarkt szerezte meg. Két új név is felkerült az összesített listára: a BestByte és a Rossmann.
A top 15 legnagyobb hazai e-kereskedő együttes forgalma 2024-ben bruttó 463,1 milliárd forint volt, ami 12,4%-os növekedés az előző évhez képest. Ez a mezőny adja a belföldi online kereskedelmi piac közel 29%-át, a rendelések száma pedig 34%-kal nőtt. Bár a legtöbb szereplő növekedni tudott – átlagosan közel 25%-kal –, négy e-kereskedő visszaesést könyvelhetett el, átlagosan 24%-os csökkenéssel.
Az online FMCG szektorban idén is a Kifli vitte a prímet, amely immár harmadik éve uralja a piacot. A dobogóra ezúttal a Tesco és a Rossmann is felállhatott. Két új belépő is megjelent ebben a kategóriában: a Petissimo és a Fressnapf.
A kategória egészét tekintve az átlagos növekedés 25% volt, a Wolt Marketnél viszont az 50%-ot is meghaladta. A teljesített rendelések száma elérte a 7,1 milliót, és több szereplő esetében is túllépte az egymilliót.
Erősödik a magyar mezőny
A legalább 5 milliárd forintos forgalmat generáló magyar e-kereskedők száma 17-re bővült. Kiemelkedő új szereplő volt a BestByte, az Elektrik Store és a Coolmobile, valamint a piactérként működő Fizz.hu, amely kevesebb mint fél év alatt a 15. helyig jutott. A legnagyobb hazai e-kereskedő továbbra is az Euronics, mögötte az Aqua és az iPon következik – utóbbi érte el a legnagyobb éves forgalomnövekedést a magyar piacon. A Homelux a rendelési darabszám tekintetében tudott jelentősen előrelépni.
Az idei rangsor egyik tanulsága, hogy a fenntartható növekedéshez egyre inkább szükség van a nemzetközi terjeszkedésre. A magyar mezőny több tagja is aktív külföldi jelenléttel bír, közülük a Pepita produkálta a legnagyobb exportforgalmat – ezzel önállóan is felkerülhetett volna a 17 legnagyobb közé.
|