Vissza

 


Poggyászproblémák és kártérítés

A poggyászkárokra a Montreáli Egyezmény ad keretet

  • A légitársaság az igazolt költségeket, benyújtott számlák alapján, legfeljebb körülbelül 1600 EUR értékig köteles megtéríteni.

  • Kár esetén a repülőtéren azonnal vegyünk fel panaszbejelentőt (PIR-nyomtatvány), majd 7 napon belül írásban küldjük el a légitársaságnak.

  • Ha a poggyász 21 napon belül nem érkezik meg, elveszettnek tekinthető.

  • Késve megérkezett poggyász esetén a kártérítési igényt szintén legkésőbb 21 napon belül kell benyújtani a poggyász átvételét követően. Tippek poggyászkár esetére

  • Mindig érdemes utas- és poggyászbiztosítást kötni, mert a légitársaságok maximális kártérítési összege korlátozott.

  • Jelentsük be a problémát haladéktalanul, lehetőleg még a repülőtéren, és kérjünk írásos jegyzőkönyvet.

  • Ismerjük a légitársaság poggyászszabályait (darabszám, méret, súly, díjak), mert ezek eltérhetnek, különösen a fapados társaságoknál.

  • Ha nem fizetjük meg a többletdíjat, előfordulhat, hogy a beszállásunkat megtagadják.

  • Késés vagy elvesztés esetén szükséges ruhaneműt, tisztálkodási szereket és gyógyszereket vásárolhatunk, de őrizzük meg a blokkokat, mert ezekre szükség lesz a kártérítéshez.

  • Csak a ténylegesen szükséges tárgyakat vegyük meg, az indokolatlan kiadásokat a légitársaság nem téríti.

  • Az elveszett poggyász értékét a légitársaság gyakran a súly alapján számítja, a tiltott tárgyakat nem veszik figyelembe.

  • Ha a csomag hazaúton késik, a többletköltségeket általában nem térítik, feltételezve, hogy a szükséges dolgok otthon rendelkezésre állnak.

  • Utazás előtt tájékozódjunk, mely tárgyakért nem vállal felelősséget a légitársaság (pl. készpénz, okmányok, elektronikai eszközök, romlandó áruk).

  • Megrongálódott bőrönd esetén a kárt a javítási számla vagy a bőrönd értéke alapján állapítják meg. Használt bőröndnél a kártérítés is az aktuális értékhez igazodik.

  • Ha a kézipoggyászt a légitársaság a fedélzetre nem engedi, és raktérbe kerül, ugyanúgy felelős a kárért.

  • Fontos, hogy értéktárgyainkat, iratainkat lehetőleg mindig kézipoggyászban vigyük, vagy vegyük ki a feladott poggyászból.

  • Nagy értékű tárgyak esetén érdemes külön utasbiztosítást kötni, amely az 1600 EUR-t meghaladó károkra is fedezetet nyújt.

 
Kezdőlap   Fogyasztóvédelem   Hírek   Levelek   Üzenetek   Tesztek   Oldalajánló   Könyvajánló   Kapcsolat   A lap tetejére