|
|
|
|
|
|
|
Bolttípusok
Hagyományos kisbolt
A kisboltok általában kisebb méretűek, és szűkebb termékválasztékkal rendelkeznek, valamint a helyi lakosok számára könnyen megközelíthetőek. Az alkalmazottak száma kevés, személyesebb és barátságosabb kiszolgálásra számíthatunk. A kisebb bevásárlást gyorsan elintézhetjük, és alkalmazkodnak a helyi igényekhez. Hátránya, hogy magasabb árakkal dolgoznak.
Szupermarket
A szupermarketek közepes vagy nagyméretű boltok. Széles a termékválaszték: nemcsak az élelmiszerkategóriák száma több, hanem általában egyéb termékeket, például háztartási cikkeket és drogériai árukat is kínálnak. Gyakran találkozhatunk hentespulttal, sütödével, de kényelmi szolgáltatások is előfordulhatnak, például ruhatisztítás vagy pénzváltás. Előnye, hogy rendszeresen tartanak akciókat és promóciókat, melyek során kedvezményesen vásárolhatunk. Hátránya, hogy a forgalmas időszakokban túlzsúfolttá válhatnak.
Hipermarket
A hipermarketek óriási, több ezer négyzetméter alapterületű kiskereskedelmi üzletek. Rendkívül széles választékban árusítanak élelmiszereket és más típusú termékeket, például háztartási cikkeket, szépségápolási termékeket, ruházatot, elektronikai és kerti eszközöket. Jellemzően a hipermarketekben található több kisebb üzlet is, például posta, virágbolt vagy fodrászat. Előnye, hogy a vásárlók mindent egy helyen megtalálnak. Hátránya, hogy hatalmas méretük miatt a város szélén helyezkednek el.
Diszkontáruházak
A diszkontáruházak a hatékonyságra, takarékosságra és a versenyképes árazásra fókuszálnak. Az árut rendszerint gyűjtőcsomagolásban helyezik ki, és a személyzet folyamatosan tölti a polcokat a raktárból. Nagyobb hangsúlyt fektetnek a saját márkás termékekre, így az áruk is kedvezőbb lehet. Előnye, hogy gyorsan elintézhetjük akár a nagybevásárlást is. Hátránya, hogy a termékkínálat nem mindig széleskörű.
Cash and Carry
A cash and carry üzlettípus egy nagykereskedelmi vállalkozás, mely elsősorban vendéglátóipari egységeknek és egyéb kiskereskedelmi szereplőknek nyújt szolgáltatást. Általánosságban regisztrációhoz vagy tagsághoz kötött a vásárlás ezeken a helyeken.
Elektronikus kereskedelem
E-kereskedelem, mely az interneten történő vásárlás és értékesítés folyamatait jelenti. Az online áruházakban a vásárlók könnyedén böngészhetnek a termékek között, a kosarukba helyezhetik őket, majd online fizetéssel befejezhetik a vásárlást. A futárok a megrendelt termékeket házhoz szállítják. A vásárlónak nem kell plusz időt és energiát belefektetnie: az e-kereskedelem jóvoltából bárhol, bármikor elintézheti a bevásárlást. Hátránya, hogy a friss áruknál nem tudjuk magunk kiválasztani a kosarunkban kerülő terméket. Emellett, ha a megrendelt termék időközben elfogy, akkor vagy beérjük a cég által biztosított csereáruval, vagy váratlanul máshonnan kell pótolnunk azt.
(Szupermenta összesítés)
FVA kiegészítés
Franchise-üzletek – SPAR partner, SPAR market –, valamint a töltőállomásokon található egységek – OMV-SPAR express, Orlen-DESPAR.
A CBA franchise hálózata (1.100 CBA logós kiskereskedelmi egység)
Príma:
A legmagasabb minőségi bolt kategória.
CBA Üzlet:
Tradicionális kis és közepes nagyságú CBA. Önkiszolgáló rendszerben üzemelő hagyományos pultokkal rendelkező, széles választékkal bíró, átlagos árszínvonalat tart.
CBA Cent:
Diszkont jellegű üzletek, hagyományos pultokkal nem rendelkező nagy alapterületű, jó parkolási lehetőséggel bíró, kedvező árfekvésű áruházak.
Idényjellegű boltok:
Általában üdülő területeken lévő eltérő szezonális forgalommal üzemelő üzletek.
Szakboltok, delikát üzletek, grill bárok:
A CBA üzletlánchoz tartozó kis és közepes méretű boltok.
Cél üzletek:
A CBA 2001-ben életre hívta a CÉL üzletláncot. Ezek olyan kis alapterületű egységek, melyek számára a CBA Kedvező beszerzési lehetőséget biztosít.
Rendszerezés
Hipermarketek (Auchan, Interspar, Metro, Tesco)
Diszkontáruházak (Aldi, Lidl, Penny)
Beszerzési üzletláncok (CBA, Coop, Reál)
Szupermarketek (Auchan szupermarket, Spar, Tesco Expressz).
Online szupermarket (GRoby, Kifli, Közért+)
|
|