Vissza

 

Amennyiben egy légi járatot törölnek, vagy annak indulása jelentősen késik, a légitársaságnak tájékoztatási, ellátási és segítségnyújtási kötelezettsége van az utas felé. Ráadásul az utazók – a repülőút hosszától függően – 250, 400 vagy 600 eurós kártalanításra is jogosultak azokban az esetekben, ha a járattörlést vagy a 3 órát meghaladó késést nem rendkívüli körülmény okozza. A légitársaság tehát abban az esetben is megsérti a fogyasztók jogait, ha kötelezettségei ellenére nem fizette ki az európai uniós jogszabályoknak megfelelő kártalanítást, továbbá akkor is, ha nem biztosított étkezést, frissítőt, szállást, transzfert a szállás és a reptér között.

Kötelezést tartalmazó határozat

Az incidenssel kapcsolatos költségekről (étkezés, taxi, szállás stb.) mindig kérjenek számlát, és azt őrizzék meg, mert később azzal tudják igazolni költségeiket a légitársaságnak, illetve jogorvoslat esetén ezek szolgálnak majd bizonyítékként.

A békéltető testületek alávetési nyilatkozat nélkül is kötelezést tartalmazó határozatot hozhatnak a vállalkozásokkal szemben, ha a kérelem megalapozott, és a fogyasztó érvényesíteni kívánt igénye nem haladja meg a 200.000 forintot. Mind az egyezség, mind a kötelezés végrehajtása kötelező, és az végső esetben bírósági végrehajtási záradékkal ellátható.

Több száz ügy zárult egyezséggel

A testület tavaly mintegy ötszáz, légiutas-jogot érintő panasszal foglalkozott, amelyek 80 százaléka – mind a fogyasztó, mind a vállalkozás számára kedvező – egyezséggel zárult. Idén is már több száz légi utas ügyében jártak el sikeresen.

 
Kezdőlap   Fogyasztóvédelem   Hírek   Levelek   Üzenetek   Tesztek   Oldalajánló   Könyvajánló   Kapcsolat   A lap tetejére