Vissza

 

Tavaly szeptember elején vásároltam számítógép alkatrészeket az áruháztól, később (kb. 1 hónap) mikor a számítógép össze lett szerelve bővítettem a belső tárhelyet egy M.2-es SSD-vel. Gond nélkül sikerült, ám ezt követően bootolási hiba lépett fel. Bent ragadtam az úgynevezett BIOS-ban és nem töltött be a Windows. Rengeteg időn át nyomoztam és kértem segítséget szakemberektől, olvastam át fórumokat, hogy a hiba szoftveres, fizikai vagy más eredetű-e. Végül bevittem december elsején a processzort és az alaplapot garanciális ügyintézés miatt az Aqua Tenkefürdő utcai telephelyére, ahonnan vásároltam.

Az Aqua dolgozói közül ketten is átnézték a két alkatrészeket, majd jegyzőkönyvbe rögzítettük mindkét termék esetében, amely rubrikába a fizikai sérüléseket tüntetik fel: bontott, használt.
Tehát nem tapasztaltak semmi rendelleneset.

Kiküldték a gyártók márkaszervizeibe (AMD-hez a processzort, és ASUS-hoz az alaplapot). 30+8 napot ígértek és rögzítettek a jegyzőkönyvön is a javítási határidőre, melyet rugalmasan kezeltem tekintve az év végi leállásokat és ünnepeket.

A processzor esete január végén oldódott meg, az AMD tesztelés nélkül jóváírta a termék árát és az Aqua könyvelésén is átfutva megkaptam az összeget (131.480 Ft).
 

Hiába érdeklődtem e-mailen van-e valami hírük az alaplapról, másfél - 2 hetente válaszolnak. Az első információ az alaplap kapcsán tőlük ,,Az alaplapot a gyártó elutasította fizikai sérülés miatt, várjuk hogy visszaérkezzen az Asus-tól.

Valószínűleg a sérülés okozta a hibát." - január 27-én érkezett ez a válasz.

Furcsálltam ezt a fizikai sérülést, mert kárt nyilván nem okozok a saját tulajdonomban és arra gondoltam szállítás közben történhetett valami. Továbbá, ha lett volna fizikai sérülés az szerepel a jegyzőkönyvön is, mikor bevittem garanciális ügyintézésre. Február 8-án végleg elfogyott a türelmem, mikor 1 hónappal túllépték a javítási határidőt és semmilyen pontos tájékoztatást nem adtak.

A február 8-i megkeresésemre az alábbi válasz érkezett ,,Visszaküldött terméke az ASUS gyártó bevizsgálása után megérkezett.

A termék jótállás keretein belül történő ügyintézését a gyártó szakszervize visszautasította, a terméken található fizikai sérülésre hivatkozva.

Amennyiben kéri vissza, válaszként küldje el szállítási címét és elérhetőségét, a br.: 2.990Ft-os el és vissza szállítási költséget a futárnál tudja majd rendezni, ha nem tart igényt termékére az elektronikai hulladékként megsemmisítésre kerül." - február 15-én érkezett ez a válasz.

Kifizettem közel 85 ezer Ft-ot egy rossz alaplapért, ami utána a kukában végzi. Hiába érdeklődtem jól értelmezem-e ezt a helyzetet, nem válaszoltak.
 

Most Február 21-en megrendeltem egy új alaplapot és processzort tőlük.

Az üzletben megnézve a fizikai sérülés az alaplap AMD B650 chipset, afféle alaplapba épített kis processzorának áramköre mellett egy parányi ütődés volt, mely következtében két hajszálvékony áramkör összeért. Furcsálltam a helyét...

Sajnos átvettem az alaplapot, mivel a "segítőkész" ott dolgozó azt kommunikálta le velem.

A dolog azonban a garanciális ügyintézésének tegnap előtti és tegnapi válaszai után kezdett most kifejezetten gyanússá válni...

Korábbi megkereséseimre ez érkezett ,,Nem értett félre semmit, viszont az alaplapot a gyártó bevizsgálta olyan műszerekkel amivel a szabad szemmel nem észrevett sérülés is kimutatható. (megjegyzés: itt védi be a kollégáit, akik semmilyen bajt nem tapasztaltak fizikálisan)

Az alaplap 2023.09 hóban lett vásárolva és eddig működött, tehát nem rossz alaplapot fizetett ki. Az alaplap kiszereléskor sérülhetett meg." - február 27-i válasz.

Majd másnap ,,Az alaplapot a gyártónak küldtük ki javításra. A termék jótállás keretein belül történő ügyintézését ők visszautasították, mivel a jelzett hiba/sérülés nem rendeltetésszerű használat eredménye, mivel az egyik alkatrész hiányzik. Alkatrészek nem esnek le csak úgy maguktól egy alaplapról, ehhez fizikai behatás szükséges.

A történteket nagyon sajnáljuk, de sérült terméket nem áll módunkban jótállás keretei között kezelni." - február 28-i válasz.


Amikor hazavittem az alaplapot az átadott információk miatt, otthon vettem észre, hogy a B650 chipseten NINCS RAJTA A VÉDŐFEDÉL, ezen kívül pedig ha megnyitják a linket, amit küldtem az alaplapról, lehet látni, hogy a chipset védőfedele két csavarral van rögzítve. Egy bal felül, egy pedig jobb alul, fekete műanyag sapkával rajta. A pontnyi sérülés, ami miatt összeér a két áramkör közvetlenül a VÉDŐFEDÉL BAL FELSŐ CSAVARJA MELLETT VAN.

Ez roppant gyanús körülmény, mert NEM ÉN SZEDTEM LE A B650 CHIPSET FEDELÉT.

Az Aqua garanciális ügyintézése legutóbbi hivatkozása szerint tehát már hiányzott az alkatrész, mikor kiment a gyártóhoz.

Ezek roppant gyanús és homályos körülmények, egyszer ezt írják egyszer azt...

Tegnap kíváncsiságból végignéztem a Google-on, hogy milyen értékeléseket és véleményeket írnak az emberek az Aqua garanciális ügyintézéséről. Felvetődött bennem, hogy tényleg én rontottam volna el valamit vagy sok ilyen eset van...

A bizonyíték ott olvasható az értékeléseiknél. Mindenki, aki kapcsolatba lépett a garanciális ügyintézésükkel hasonló dolgokat tapasztaltak, mint én. Kezdve a kommunikáció hiányával, az idő húzásával, a pénz lehúzásával és a vásárlóhibáztató, lekezelő üzletpolitikájukkal. Mi sem mutatja jobban az aljasságukat, mint hogy először velem is el akarták hitetni 3000 Ft-ért visszavehetem a rossz alaplapom, de nem írják le ha bemegyek érte ingyen vehetem vissza...

Undorítónak találom - és rengetegen mások is - amit művel ennek a cégnek a garanciális ügyintézése és sajnos mennyi embert átverhettek már, akik nem értenek például a számítástechnikához...

Tegnap annyit kérdeztem meg tőlük, hogy ,,A fizikai sérülés- alkatrész hiány, ami miatt visszaküldte a gyártó szakszervize, tehát az AMD B650 chipset fedelének hiánya?"

A válasza szerintem bizonyító erejű lesz. Félreértés ne essék, távol áll tőlem a gyanúsítás, viszont úgy gondolom minden épeszű ember látja ebben a szituációban, hogy valami nagyon nem stimmel. (Tapasztalat és utánaolvasás után pedig magánvéleményem, hogy szerintem a háttérben sokkal súlyosabb szándékok, hozzáállás, ügyek és romlottság húzódik meg, melybe egyszer bele fognak bukni.)

Nagyon szépen köszönöm, hogy időt szakítanak ezen "kisregény" végigolvasására és bízom az Önök tudásában, szakértelmében, hogy tudnak valamilyen segítséget nyújtani számomra.

 
Kezdőlap   Fogyasztóvédelem   Hírek   Levelek   Üzenetek   Tesztek   Oldalajánló   Könyvajánló   Kapcsolat   A lap tetejére