Fogyasztó

az a személy, aki - gazdasági vagy szakmai tevékenység körén kívül - árut vesz, rendel, kap, használ, illetve akinek a részére a szolgáltatást végzik, továbbá, aki az áruval vagy szolgáltatással kapcsolatos tájékoztatás vagy ajánlat címzettje.



Támogatók

Fogyasztókat érintő
hírek Brüsszelből

2020 - 2021.
DOC      PDF

2018 - 2019.
DOC      PDF

2015 - 2017.
DOC      PDF

2004 - 2014.
DOC      PDF



Fenntarthatóság


 

Tisztelt Látogató!

A Fogyasztóvédő- és Érdekszövetség Alapítványt 1997-ben azért hoztuk létre, mert néhányan, átlagfogyasztók, úgy gondoltuk, szükség van egy olyan non-profit szerveződésre, amely a vásárlók panaszaival elfogulatlanul foglalkozik. Arra gondoltunk, a hivatalos szervek mellett létjogosult lehet egy olyan civil kezdeményezés, amely segíti a hazánkba beáramló áruk és a márkák sokasága közötti egyre nehezebb eligazodást. Az idő alátámasztotta elképzelésünk létjogosultságát, az EU csatlakozással az állami szervezetek és hatóságok mellett felértékelődött a civil szféra szerepe is az érdekvédelem területén. Mivel fogyasztók nagy tömegénél még nem alakult- és alakulhatott ki, mi az, amit a termékektől, szolgáltatóktól, üzletektől és vendéglátóhelyektől joggal elvárhat, erről is véleményt kell cserélni, a tanulságokat meg kellene osztani egymással. Tapasztalatok szerint a fogyasztók gyakran nem tartják érdemesnek felszólamlani az üzletben, nem tudják az illetékes hatóság, vállalati központ címét, nem ismerik a hatásos elintézés módját… Ezért ezen a kötetlen fórumon, az Interneten, amely gyorsan és olcsón elérhető, minden érintett elmondhatja sérelmét, amelyet szakemberek bevonásával kívánunk orvosolni. Alapítványunk vitás esetekhez való hozzáállására a kezdetek óta a közvetítés, a „szép szóval” történő kulturált rendezés, azaz a felek számára elfogadható megegyezés keresése jellemző. A www.fogyasztovedelem.hu címen a beérkezett levelek egy részének szerkesztett változatát közöljük. Ezeket a panaszokat eljuttatjuk az érintetteknek, akiknek válaszát szintén itt jelentetjük meg a tanulságokkal, és útmutatással arra, hogy mit kell tenni. Alapítványunk a fogyasztók hozzászólásainak webes megjelenésével kíván arra is választ kapni, milyen kép él a fiatalokban, a nyugdíjasokban, az igényes vásárlókban az ideális kiszolgálásról, üzletről, ügyintézésről.

Várjuk megtisztelő leveleiket és hozzászólásaikat:

Selmeczi Balázs elnök


EZT LÁTTUK...

Tisztelt Fogyasztók!

Alapítványunk 25  évnyi működése alatt több tízezer panaszukat gyűjtötte össze, és továbbította az érintettekhez vagy válaszoltuk meg azokat. Ennek során számos válaszlevél, felvilágosítás, kártalanítás született, az internet jó médiumnak bizonyult: oldalunk látogatott lett, segítségünket egyre többen veszik igénybe.
De a fogyasztókat a vásárlás, szolgáltatás igénybevétele közben nem csak sérelem, hanem egyéb élmények is érik, amelyeket gyakran megosztanak másokkal. Egy nagybevásárlásról órák hosszat tudunk mesélni otthon, de élményeinket azonnal elmondjuk barátainknak, kollégáinknak, s társaságban is gyakori téma, milyen visszatetsző dolgokat láttunk valamely áruházban. Persze a elégedettségünket is szeretjük kiadni magunkból, eldicsekedni, hol, milyen kedvezményben részesítettek, szolgáltak ki megkülönböztetett módon. Mindezek hasznos információt jelenthetnek azoknak, akik éppen oda tartanak, vagy azon gondolkodnak, hová menjenek egy árucikket beszerezni. Osszák meg hát kellemes és kellemetlen tapasztalatainkat potenciális fogyasztótársainkkal is, írják le élményeinket a www.fogyasztovedelem.hu oldalra! Ezekből a beszámolókból állítjuk össze az „Ezt láttuk” rovatunkat, ahová bárki beküldheti sztoriját. A lényeg, hogy az igazat írja, s szükség (per) esetén azt bizonyítani is tudja. Várjuk leveleiket

a szerkesztőség

...  tovább az oldalra


Pozitív listánkban azon fogyasztóbarát cégeket tüntetjük fel, melyek a panaszokra a törvényben meghatározott határidőn belül válaszolnak, a problémákat megnyugtatóan rendezni kívánják.



Feketelistánkban azok a cégek szerepelnek, melyek az őket érintő panaszt jogsértőn figyelmen kívül hagyták, a fogyasztói reklamációra nem vagy nem érdemben válaszoltak.

Mielőtt ezen cégek szolgáltatásait igénybe veszi vagy termékeit megvásárolja, gondoljon arra, vitás esetben talán önnel sem fognak törődni.


 
Kezdőlap   Fogyasztóvédelem   Hírek   Levelek   Üzenetek   Tesztek   Oldalajánló   Könyvajánló   Kapcsolat   A lap tetejére